Nadaní žáci na 2. stupni ZŠ
Úvodní slovo o nadaných
Nadaní žáci jsou velmi různorodá skupina. Od většiny svých vrstevníků se liší tím, že dříve, rychleji, snáze a lépe zvládají činnost v oblasti svého nadání. Liší se i mezi sebou, nejen druhem a mírou svého nadání, ale také např. vytrvalostí, zájmem a ochotou podřídit se autoritě. Více...
Dotazníky a formuláře pro identifikaci nadaných žáků na druhém stupni základní školy
Individuální vzdělávací plán
V následujích odkazech naleznete individuální vzdělávací plány spolus ukázkou vyhodnocení.
Didaktické testy
Výběr vhodných úloh pro testivání nadaných žáků na druhém stupni je jedním z největších úskalí práce pedagoga, zde nalzenete množství ověřených testovacích úloh.
Aktivity pro práci s nadanými
Další on-line simulace:
(pro spuštění některých souborů je nutno mít nainstalován přehrávač swf souborů, např.:KMPlayer
Další vhodné aktivity a hry:
Netradiční nadstandardní úlohy - Soubor vytvořených pracovních listů s netradičními/nestandardními úlohami se může stát vhodným doplňkovým materiálem pro učitele. Nestandardní aplikační úlohy a problémy se charakterizují jako takové úlohy, jejichž řešení může být do značné míry nezávislé na znalostech a dovednostech školské matematiky, ale při němž je nutné uplatnit logické myšlení a úsudek. Mají výrazný motivační charakter, jeho smyslem je mimo jiné ukázat školskou matematiku jako zajímavý, přitažlivý předmět. Současně se při řešení matematických úloh a problémů, především kontextových (slovních) úloh s vhodnými náměty z prostředí žákům známého, využívá interdisciplinárních souvislostí.
Projekty - Význam slova projekt je odvozen z latinského slova proicio (hodit, vrhnout vpřed, napřáhnout). V pedagogické literatuře nenajdeme jednoznačné vymezení pojmu projekt. Ve většině případů se hovoří rovnou o projektové výuce a projektovém vyučování. Projekt se tedy vyznačuje koncentrací na žáky a svou sociální výchovně-vzdělávací hodnotou - v průběhu řešení se silně uplatňuje i sociální učení. Řešení projektu tedy přispívá nejen ke vzdělávání žáků po obsahové stránce, ale také k utváření jejich sociálních, komunikačních a dalších dovedností. Svým přiblížením životu velice podporuje vnitřní motivací žáků.
Tabulka anotací a anlýza dostupné literatury
Zde nalezne zájemce analýzu současných materiálů a literatury, která je dostupná a vhodná pro zkvalitnění péče o nadaná žáky na druhém stupni základních škol.